Διάλεξη - συζήτηση: Μαθησιακές δυσκολίες και η διαχείρισή τους από εκπαιδευτικούς και γονείς

Το Λύκειον των Ελληνίδων / Γραφείο Μονάχου σε συνεργασία με την Ελληνική Ορθόδοξη Ξητρόπολη Γερμανίας διοργανώνουν την διάλεξη με ομιλήτρια την Αλεξάνδρα Ευαγγέλου το Σάββατο 24 Ιουνίου και ώρα 4.30 μ.μ. στο πολιτιστικό κέντρο του ΙΝ των Αγίων Πάντων Ungererstr 131, 80805 München

 

Εκπαιδευτικοί και γονείς: O ρόλος τους στη μαθησιακή διαδικασία των παιδιών.

Οι εκπαιδευτικοί έχουν τον κυρίαρχο ρόλο στην μαθησιακή δραστηριότητα των παιδιών. 

Ωστόσο, οι γονείς, το οικογενειακό περιβάλλον παίζει σημαντικό ρόλο στη μάθηση.

Ο καθένας από τη δική του πλευρά, συνεισφέρει στο πώς μαθαίνουν τα παιδιά. Μαθαίνουν αποτελεσματικά; Βιωματικά ; Ευχάριστα / ή δεν μαθαίνουν;

 

Το πιο σημαντικό ωστόσο είναι, αν μαθαίνουν σφαιρικά, αν μαθαίνουν μέσα από μια διαδικασία που καλλιεργεί τις δεξιότητές τους, τις κλίσεις τους, αν μαθαίνουν μέσα από τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν. Δηλαδή, αν μαθαίνουν  ευχάριστα, εξαντλώντας το κάθε παιδί το δυναμικό του.

 

Σε ό,τι αφορά στους εκπαιδευτικούς, για να λειτουργήσει η μαθησιακή  δραστηριότητα αποτελεσματικά, στο πλαίσιο ενός πολυπολιτισμικού,  συμπεριληπτικού σχολείου, είναι απαραίτητη η συνεχής επιμόρφωση τους.

 

Από την πλευρά τους οι γονείς, στην εποχή των νέων τεχνολογιών καλούνται να 

επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο που προσεγγίζουν τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών χωρίς να χαθεί κάτι από την επαφή και την καλή τους σχέση.

Η συνεργασία εκπαιδευτικών και γονέων θα πρέπει να είναι το κομβικό σημείο σύγκλισης, καθώς στο κέντρο του ενδιαφέροντος και των  δύο, είναι το παιδί

 

Σύντομο βιογραφικό της Αλεξάνδρας Ευαγγέλου

Η Αλεξάνδρα Ευαγγέλου σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στην Πάντειο Σχολή,  παιδαγωγικά στην Ζωσιμαία Παιδαγωγική Ακαδημία Ιωαννίνων και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή στο Victoria University του Manchester στην Αγγλία.

 

Είναι δασκάλα ειδικής αγωγής και εργάζεται στη δημόσια ελληνική εκπαίδευση, σε 

Τμήματα Ένταξης και Ειδικά Σχολεία,  για περισσότερα από 30 χρόνια. Διετέλεσε 

διευθύντρια στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης για παιδιά με αυτισμό για 10 χρόνια από το 2012 μέχρι το 2022.

 

Στα χρόνια αυτά της εργασιακής της διαδρομής, αξιοποιώντας τις γνώσεις και την εμπειρία της, έχει πάρει μέρος σαν επιμορφώτρια σε ημερίδες εκπαιδευτικών και έχει κάνει παρουσιάσεις σε σχολεία για εκπαιδευτικούς αλλά και συλλόγους γονέων.