· 

Donnersbergerbrücke

Μόναχο: Ταξίδι στο χρόνο

Επιμέλεια: Βασίλης Καραμαγκιόλης

Πηγές: Wikipedia, ΔήμοςΜονάχου

 

Ονοματοδοσία

Donnersberger ήταν το όνομα μιας παλιάς οικογένειας πατρικίων του Μονάχου στην υπηρεσία του Βαυαρικού κράτους. Συγκεκριμένα ο Joachim Freiherr von Donnersberger  (1561-1650) υπηρέτησε (1599-1650) ως ανώτατος Καγκελάριος του Maximilian I.

Ιστορικό

Η Donnernergerbrücke είνα το τελευταίο τμήμσ του περιφερειακού τμήματος (Mitllere Ring) που κατασκευάστηκε πριν την Ολυμπιάδα του Μονάχου το 1972.

Συγκεκριμένα τον Μάιο του 1972 λίγο πριν την Ολυμπιάδα θα δοθεί στην κυκλοφορία, στην σημερινή της μορφή.

 

Βέβαια η ανάγκη της μετάβασης από την μια μεριά στην άλλη όπου ενδιάμεσα ήταν οι σιδηροδρομικές γραμμές είχε διαπιστωθεί ήδη απο το τέλος του 1870 

 Έτσι το πρώτο πέρασμα πάνω απο τις γραμμές θα  ανεγερθεί το 1874 με την μορφή μιας σιδερένιας πεζογέφυρας , την οποία θα κατασκευάσουν τεχνίτες των συνεργείων υποστήριξης των σιδηροδρόμων. 

 

Με την πάροδο των χρόνων  οι ανάγκες του αστικού κυκλοφοριακού ιστού μεγαλώνουν. Ετσι η σιδερένια πεζογέφυρα θα αντικατασταθεί το 1900 απο μιά οδική γέφυρα, συνδέοντας την Trappentreustrasse με την Donnersbergerstrasse και εμμέσως πλην σαφώς  και με την Rotkreuzplatz. Λίγο αργότερα και συγκεκριμένα το 1912 δίπλα στην γέφυρα θα χτιστεί το επιβλητικό κεντρικό κτήριο του τελωνείου με το γυάλινο τρούλο που είναι άρρηκτα συνδεδεμένο στο μυαλό κάθε ταξιδιώτη με την  γέφυρα μέχρι και σήμερα.

 

Η γέφυρα θα κατασκευαστεί πάλι κατά την διάρκεια της Ναζιστικής εποχής και θα εγκαινιαστεί ακριβώς μια εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα του 1935. Αυτή η κατασκευή, και ειδικότερα το δυτικό κομμάτι εξακολουθεί να αποτελεί μέρος της γέφυρας και μπορεί να διακριθεί από το μεταγενέστερο νεότερο κομμάτι λόγω διαφορετικών δοκών στηρίξεως. 

 

Τον καιρό του σχεδιασμού, περί  το 1960 εν όψη ολυμπιάδας θα σχεδιαστεί  ο νότιος και ο βόρειος άξονας της γέφυρας για τις ανάγκες της πόλης. Ετσι η γέφυρα θα αλλάξει μερικώς την πορεία της προς την Landshuter Alle, θα τριπλασιαστεί σε πλάτος και θα πάρει την σημερινή της μορφή. Θα χρειαστούν  τρία χρόνια (1969-1972) εν λειτουγεία για την αποπεράτωσή της. Θύματά της, η γραμμή 22 του τραμ που σταματά την κυκλοφορία το 1971 και κάποια σπίτια στην

Donnersbergerstrasse που θα κατεδαφιστούν για τις ανάγκες του έργου. 

Σήμερα με περισσότερα από 120.000 αυτοκίνητα  είναι η πιο πολυσυζητημένη γέφυρα του Μονάχου. Η πόλη του Μονάχου έχει ξεκινήσει ήδη  τις συζητήσεις για το μέλλον της καθώς  και οι αντοχές της πλησιάζουν προς το τέλος τους. Το δίλημμα είναι αν θα γκρεμιστεί και θα κατασκευαστεί απ την αρχή ή θα δώσει την θέση της σε κάποιο τούνελ. Ο Χρόνος θα δείξει.....